… și cu lapte praf de capră, pentru bebelusi!😀
Ideea mi-a venit de la faptul că Anei îi place ciocolata (mi-am cumpărat eu una cu 80%, sau ceva de genul, cacao si fără zahăr și bineînțeles ca a mâncat și Ana). Îi place atât de tare încât ciocolata la noi în casă are nume de cod Necurata, altfel Ana cum aude cuvântul ciocolată este glonț la sertarul din bucătărie unde știe ea că se ascunde madama

Ana nu bea lapte de nicio culoare, nici integral de la market, nici de creștere, pentru copii. Înainte de a face un an jumătate am folosit lapte de capră din Noua Zeenlandă, special pentru copilași, pentru orezul ei cu lapte. Apoi am trecut pe cel de vacă. Așa ca am o cutie aproape plină de lapte praf de capră, bunuț, zic eu.
De la cutia de lapte și până la ciocolata de casă a fost doar un pas. Am tot căutat pe net o rețetă de ciocolată de casă fără zahăr, cu miere, dar n-am găsit.

Așa ca m-am apucat de experiementat: am încălzit 100 gr de unt (cam jumătate de pachet) în are am adăugat vreo 10 linguri de lapte praf și 3 de cacao. Am amestecat bine, bine, deși amestecul devine așa, cocoloșos (iaca, am inventat și un cuvânt nou :D), că nu știu cum să îi zic altfel. Când s-a mai răcit un pic amestecul, am pus miere după gust. Din câte știu eu mierea e toxică la temperaturi înalte, de aceea am pus-o când s-a mai răcit puțin.
Amestecul l-am pus la frigider. Am pus și câteva grămăjoare de ciocolată pe o folie de bucătărie și le-am băgat la congelator. Nu vă așteptați să înghețe (cum m-am așteptat eu, deși aveam o vagă bănuială :D), că n-o vor face din cauza mierii adăugate. Dar puse pe băț / o linguriță, sunt fun și pentru copil.

Ana o apreciază așa și așa, dar măcar sunt fericită ca am o alternativă un pic mai sănatoasă dacă o apucă dorul de… necurată!

Cu drag,
Mama lu’ Ana

Lasă un răspuns

