Dragilor,
Vă salut!

Azi vă încânt cu  postare din categoria Bubulina Gospodina, că nu v-am mai făcut capul mare de mult timp cu talentele mele culinare, ascunse bine…

Înainte de a-mi pune șorțulețul, vreau să vă zic că sunteți tare, tare drăguți, voi cititorii noștri. Am avut un număr record de accesări pe blog de ieri până azi. Și avem un fan înfocat din… State! So, I salute you, dears, și mă bucur că ne citiți și ne-ați dus dorul.

Acestea fiind zise, îmi pun coiful de bucătar… pardon, bubulină gospodină și mă apuc de treabă.

Am făcut aseară cirobă de pește. Este un hibrid între ciorba clasică de pește, românească, și ciorbele asiatice, în special cele thai, din fructe de mare.

Ingrediente:

– pește (duh!); eu folosesc o caserolă de vreo 400gr de pește cu os, somon, care aici este ieftină (caserola), pentru că este de fapt ceea ce rămâne din pește după ce se taie bucățile pentru sashimi și sushi. Este mai mult os, însă foarte, foarte gustos, asta practic îi dă aromă ciorbei noastre. Mai pun și un soi de crap, tot așa, o bucată mai măricică, vreo 400 grame, porționată nu prea mic, că se fărâmă peștele;
– proni decorticați (creveți), vreo 200 grame (o caserolă);
– scoici, tot cam așa, 200 gr (o caserolă);
– lemon grass (1, 2 fire);
– o bucățică de ginger (mie îmi place soiul ăla thai, care de fapt nu știu dacă e ginger per se, dar ca să nune complicăm prea tare, hai să-i zicem ginger; am făcut și cu ginger, ginger și tot așa gustoasă iese ciorba);
– ardei gras;
– țelină verde;
– praz verde (din ăla mare, australian), dar mă gândesc că merge cu orice fel de praz/ceapă;
– morcov;
– o cutie de cremă de cocos (suc de cocos) alimentar (vreo 400gr are cutia), pentru gătit (este ca o smântână, se găsește ori la conservă ori sub formă de praf, eu îl prefer pe cel conservat);

Toate ingredientele sunt proaspete, bineînțeles.  În special peștele și fructele de mare.
Legumele eu le congelez, v-am mai zis. Am pus ce am găsit în congelator, așa că la capitolul ăsta puteți fi inventivi, zic!

Se prepară totul super simplu: se pune peștele în apă rece, se adauga legumele, shrimpii și scoicile. Se fierbe totul până fierb legumele (peștele se face rapid, eventual fierbeți mai întâi scoicile și shrimpii și adăugați la sfîrșit peștele, să nu se fărâme; eu le pun pe toate deodată din comoditate și le fierb la foc mic). Puteți adăuga și o mânuță de orez (opțional, de regulă nu prea pun, ieri nu știu ce mi-a venit… am românizat un pic ciorbița, că numai la noi nu e ciorbă fără o mânuța de orez…).
La sfîrșit, înainte de a stinge focul, adăugați laptele de cocos și condimentați, după gust. Eu pun doar sare grunjoasă, din aia mare, de sac.
Și tot atunci scot și legumele mai neprietenoase (lemon grass-ul, care e tare de mori și nu se mănâncă, e de aromă și gingerul).

O minunăție! A mâncat Ana două castronașe ieri, înainte de culcare!

Enjoy!

Cu drag,
Mama lu’ Ana și a lu’ Alex

PS1: Grijă mare dacă aveți istorii alergene în familie, fructele de mare sunt alergene. Mai bine amânați momentul introducerii lor în alimentația copilului până după 2 ani. Asta dacă vreți să îl serviți și pe al mic cu o porție. Ana a mâncat fructe de mare (proni de regulă) și pește cam pe la un an, însă aici se găsesc proaspete și sunt foarte comune.

E de la sine înțeles că prospețimea și calitatea ingredientelor folosite pentru ciorbița noastră trebuie să fie… impecabile!

PS2: N-am apucat să fac poze, să fie așa, un post culinar ca la carte… mă revanșez altă dată!

2 gânduri despre “Ciorbă de pește cum n-ați mai mâncat

Lasă un răspuns

