Sau cum funcționează stomatologia convențională: când te duci la dentist ți se examinează dinții: vizual sau ți se face radiografie. Apoi ți se dă vestea proastă că trebuie să ți se elimine o partea nesănătoasă a dintelui – drilling (cu alte cuvinte ți se face o gaură în dinte, cu ajutorul unui mini burghiu care are cam vreo 350 000 de rotații pe minut ), pe care apoi ți-o umple – filling – cu un material de regulă toxic, sintetic. Apoi urmează partea faină: plătești nota de plată (billing).  :D

Așa funcționează stomatologia convențională. Se elimină bucăți mari, nesănătoase din dinte, cu alte cuvinte îți stresează dintele cu proceduri dureroase, dinte care ar putea fi, altfel, remineralizat printr-o nutriție corectă.

Inițial petru filling se folosea amalgam din aur (pfuai, vă mai aduceți aminte de dinții aia îmbrăcați în aur? cred că numai țiganii își mai permit azi – no disrespect intended pentru ei, pe bune, dar eu numai de ei îmi aduc aminte că au dinți de aur), apoi s-a renunțat. Păi cine să-și permită, nu? Apoi s-a descoperit mercurul. Oh well, și ăsta cu viață scurtă, dar tot îmi amintesc că mama avea plombe din astea, plumburii. La fe și soră-mea. Cred că și eu am avut una, pe care mi-a scos-o acum ceva ani buni o stomatoloagă ce le zicea la plombele astea Zoe, că erau de pe vremuri demult apuse. Am uitat cum îi zicea stomatoloagei. Nu că ar fi important.

În 1896 soarta dinților noștri s-a schimbat dramatic când dentistul Black (pfuai, ce nume… negru) a zis ca a descoperit un amalgam de umplere a dinților tot cu mercur, dar mai puțin toxic. Tot dumnealui a instaurat o teorie, numită în engleză extension for prevention. Cu alte cuvinte să faci o gaură mai mare în dinte (extension) care să permită o plombă ca lumea, care să prevină viitoare carii. Aceasta este baza stomatologiei moderne. Asta este ceea ce îi învață pe dentiști la școală. Să facă găuri mari în dinte pentru a susține plomba.

Dentiștii și stomatologia convențională au un război de dus cu bacteriile, război care înseamnă cam așa:

1. Tre’ să te speli pe dinți tot timpul pentru a elimina bacteriile dătătoare de boli.
2. Tre’ să îți clătești gura cu chimicale pentru a elimina aceleași bacterii  dătătoare de boli.
3. Tre’ să folosești ața dentară să elimini ce mai rămâne din nenorocitele de bacterii și eventual mancarea rămasă.
4. Când toate cele de mai sus nu funcționează, tre’ să plătești un dentist care să îți facă o gaură mare pentru a elmina infecția cu aceleași bacterii.
5. Când găurirea dinților nu funcționează pentru a opri bacteriile infecțioase, rădăcina dintelui se poate infecta, așa încât este nevoie de root canal (vă rog ajutați-mă cu o traducere, știu că este, atâta doar că eu nu mai am carii de cel puțin 7 ani, deși înainte vreme îți numeam procedurile astea cu ochii închiși…)
6. În sfârșit, când toate cele de mai sus eșuează în a ține bacteriile la distanță, dintele este scos și este înlocuit cu unul fals sau nu rămâne niciun dinte.
As simple as that!

Gata pentru seara asta. Vă mai zic atât: știați că zahărul poate inhiba microorganismele, pentru că atrage apa? Într-o soluție cu concentrația de 20% zahăr bacteriile mor. Dacă stomatoogia ar avea dreptate în ceea ce privește bacteriile și așa zisa lor cauză a producerii cariilor, atunci o dietă bogată în zaharuri le-ar inhiba, nu?

Și totuși de unde vin cariile?
Până data viitoare, don’t try this at home [aia cu zahărul în dietă și cariile :))]

Reamintesc că toată înțelepciunea mea în domeniu vine din cărticica din care citez:

„Since bacteria are a part of life, with some good ones and some bad ones and trillions of them everywhere, dentistry’s approach to eliminate bacteria seems hopeless.

Nagel, Ramiel (2010-11-01). Cure Tooth Decay: Heal And Prevent Cavities With Nutrition – Limit And Avoid Dental Surgery and Fluoride [Second Edition] 5 Stars (Kindle Locations 422-423). Rami Nagel.

Cu drag,
Mama lu’ Ana și a lu’ Alex

Later Edit: Alexandra mi-a zis ca root canal e scoaterea nervului. Așa e.
Ah, vă zic de Alexandra mai încolo. Me loves Alexandra very much😀 și mai nou sunt pe capul ei, cu mesaje și alea.

2 gânduri despre “Drilling, filling, and billing

  1. Urmeaza continuarea? Daca mai gasesti timp, ar fi grozav…ma intereseaza foarte tare subiectul, eu am vizitat dentistul foarte des toata viata mea si am ajuns sa nu mai am nici o masea /niciun dinte neplombat..poate il ajut macar pe baietelul meu sa aiba dintii mai sanatosi.Iti citesc blogul cu mare, mare drag, Lavinia.

  2. Tocmai postam cand mi-ai lasat comentariul.🙂 N-am mai apucat sa mai raspund ca m-am luat cu ai mici. Eu sper sa am timp sa mai revin pe tema. Ca e pacat, chiar mi-ar placea sa aiba acces cat mai multe mamici la informatia din carte. Mie sincer mi-a raspuns la unele intrebari. Ma bucur mult ca ne citesti si iti multumim!Cu mult drag.

Lasă un răspuns

