Ola, darlings!
Citesc, citesc, citesc, asta fac zilele astea.
Bine, fie, mai si pierd vremea pe facebook! :))

Azi va povestesc scurt si repede, repede despre cand este copilul pregatit pentru diversificare. Sau ce am mai citit in Nourished Baby.


Cand e bebelusul pregatit pentru diversificare? 
Sigur, unii zic 4 luni, altii 6, altii 9 (9 nu zice nimeni, am scos-o din burta! bine, zic eu, Ana a fost pregatita dupa un an), dar nu toti bebelusii sunt la fel, creati dupa acelasi calapod. Nu. Asa ca nu sunt toti pregatiti in acelasi timp. Adica gata, au ajuns la 6 luni, dint-o data sistemul lor digestiv se maturizeaza…Nuuu.


Tipa zice asa, in mare: asteptati pana cand copilul da semne ca ar vrea sa manance mancare solida.

Si continua, cu developmental milestones (dezvoltarea din punct de vedere fizic si nu numai) ale bebelusului:

–  copilul poate sta in fund fara suport – Alex sta asa si asa, nu pot spune ca fara suport, insa in scaunul de masa sade bine, deci cu suport
– se uita cu interes cand ceilalti mananca sau mesteca in gol / plescaie – Alex se uita cu interes tot timpul, in special sa bage ceva in gura. Nu stiu, poate sunt dintii.
– ii este in continuare foame, in ciuda alaptarilor dese care nu au legatura cu aparitia dintilor si/sau o boala –  Alex este un mancau, mananca fara numar san pe timpul zilei (chiar nu stau sa numar de cate ori suge, am altele de facut… sa numar de cate ori imi cere Ana sa suga intr-o ora, de exemplu.. :)) ), dar nu da semne ca nu s-ar satura din lapte, sincera sa fiu.
– bebelusul si-a pierdut reflexul de a impinge mancarea afara din gura (thrusting reflex), cu limba – Alex impinge orice ii dau afara din gurita, desi deschide gura larg la lingurita. Bine, supa parca nu, mai si inghite supa de oase.
– poate apuca mancarea cu degetul mare si cel aratator si isi duce astfel mancarea la gura – Alex e inca la stadiul de a duce mancarea cu pumnii la gura :))

Asa ca daca e sa ma iau dupa ce zice tanti, Alex nu e pregatit.
Deci nu ma stresez. Incet, incet, ca nu-i graba.
A avut trei zile de galbenus moale si doua de supa de oase, gelatina pura. Nici o reactie alergica, schimbare in comportament, whatever. Parca mai multe basinute care ne tin treji noaptea. Sau or fi dintii?! Iar o iau de la capat cu vesnica intrebare, asa, pana pe la vreo doi, trei ani: or fi dintii, oare?

Un super sfat mi s-a parut testul de sensitivitate.

Adica inainte de a-i da bebelusului un aliment nou, se ia o picatura din alimentul cu pricina (daca alimentul este solid, se dilueaza cu o picatura de apa) si se pune pe incheietura manii copilului chiar inainte de culcare. Da, pe zona aceea ultrasensibila a incheieturii mainii unde se testeaza si temperatura mancarii. Daca dimineata zona este rosie si provoaca mancarimi, se amana introducerea alimentul cu pricina.

N-am incercat inca, but how cool is that, huh?!


Cu drag,
Mama lu’ Ana și a lu’ Alex

4 gânduri despre “Cand este copilul pregatit pentru diversificare

  1. Da, si eu stiam aceleasi semne ca sunt pregatiti pentru diversificare, si cred ca putini copii incep cand pot sta in fund singuri (cica asta e un semn ca li s-a lungit sistemul digestiv suficient), sau cand pot tine cu doua degete mancarea (Alex a putut tarziu asta cu doua degete, dar stim deja amandoua ca el a fost pregatit sa manance tarziu de tot :)) ). Ca reflexul ala de scoatere din gura se poate pacali, am citit ca dupa multe fortari cu lingurita, si daca bebe are 2 luni isi pierde reflexul, din pacate. Spun din pacate pentru ca e un reflex bun, de supravietuire, sa nu se inece. Am mai auzit de testul asta la adulti, atunci cand vor sa afle mai usor (si poate nu chiar atat de sigur ca un test medical) daca au sensibilitati la anumite alimente. Foarte fain ca se poate aplica si la diversificare, nu ma gandisem. Si Alex al meu plangea noaptea de durere de burtica mult timp. De fapt, pana cand a inceput sa accepte mancarea, sau chiar sa o ceara. Ar fi fost mai simplu daca ar fi nimerit pe o mama care sa aiba incredere in el😀 si sa nu-si mai lase nervii si anxietatile sa iasa la suprafata.

  2. deci dupa cum am spus si eu, Aidan nu era pregatit…dar i-am dat, ca vorba aia…sunt "nebuna, las copilul fara nutrienti si il nenorocesc!". e bine de stiut pe viitor….ei multe n-am sa mai fac eu la al doilea, numai asa ca zice lumea.

  3. Si eu stiam de la Ana de thrusting reflex ca e unul de supravietuire. Si chiar as vrea sa nu si-l piarda Alex, ca Ana e foarte darnica si ii ofera jucarii mici, micute, mititele :))Azi am luat o pauza cu supa de oase si cu galbenusul, sa vad daca si la noapte e tot atat de agitat ca in ultimele doua nopti, cand m-am trezit cred ca din ora in ora, fara exagerare.Sa vedem.

  4. Da, Maria, asa si eu. Cum, sa nu manance piureut la 7 luni si?! Am fost la o pediatra in Ro si mi=a facut o asa frumoasa schema de diversificare, cu morcovel & co, cu taiat biberonul la tetina sa curga mancarea… Noroc ca am avut un copil mai destept decat atat si n-a acceptat minunile astea. Dar tot am pierdut timp pretios stresandu-ma…Adevarul e ca te trezesti la al doilea copil, la primul oricat de convinsa ai fi, tot esti influentata, mai ales de cei dragi.

Lasă un răspuns

