Ieri a venit Sorin cu o rață mare și grasă acasă. Nu vă gândiți la prostii, chiar a cumpărat o rață din acelea crescute cu respect și tot tacâmul. Așa scria pe ambalaj, ca le pasă de wellbeingul lor. Bun.

Cum s-o fac? Am trecut peste impulsul de a o pune pe toată la fiert la foc mic, vreo 8 ore (am luat-o pentru supa Anei în principal) și am căutat in Nourishing Traditions o rețetă pentru carnea de rață și uite-așa am făcut vreo 3 feluri: jumeri, piept în sos teriaky și pulpe marinate (astea trebuie să mai stea la dospit vreo două săptămâni).

Ce-a ieșit… de vis! Cel puțin pieptul, eu nu mă mai opream. Sorin e cu porcul, a fost așa și așa impresionat de meniu dar eu…. aș fi mâncat și farfuria, recunosc.

Să o iau cu începutul.
Mai întâi am tranșat animalu’. Oasele pieptului, aripile, gâtul le-am pus deoparte pentru supa Anei de mâine. Pieptul l-am tranșat frumos, l-am lăsat cu tot cu pielea aia grasă. Restul de grăsime în exces de pe pulpa l-am făcut jumeri, adică am topit grăsimea aia în puțină untură.

Pieptul l-am pus la marinat pentru câteva ore în:

– o lingură de miere;
– 4-5 grăunți de usturoi pisat (și mai mult, dacă vreți, mie una îmi place usturoiat);
– o lingură de ulei de susan, un gâl gâl sănătos de oțet de mere și miere făcut în casă (în rețetă era oțet de orez);
– o lingură de ginger proaspăt ras (eu n-am avut și cum a fost tarifun zilele astea nici nu se punea problema să ies să cumpăr);
– o ceșcuță de sos de soia fermentat (soy sauce).

Înainte de a prăji pieptul se usuca pe prosoape de bucătărie. Se prăjește la foc rapid în puțină unsoare (eu am pus untură), vreo 5-10 minute pe fiecare parte depinde cum vă place. Mie îmi place mai în sânge (medium rare).
Când e gata pieptul se taie felii și se pune sosul în care a marinat deasupra. Așa crud, negătit. Pe mine partea cu sosul m-a surprins plăcut, recunosc.
Dacă vreți și enzimuțe sănătoase, puteți pune usturoi murat în loc de usturoi simplu.

De vis!

Mâine vă zic și cum am pus pulpele la murat.
Sunt o bubulină gospodină adevărată, ce să mai!😀

2 gânduri despre “Piept de rață în sos teriyaki

Lasă un răspuns

