Am tot povestit din cartea lui Nigel și nu am povestit despre ceea ce e mai important, adică despre recomandările lui în ceea cr privește dieta de remineralizare a dinților copiilor. Intru direct în subiect că sunt de pe mobil.

În mare recomandă să:

– adăugăm vitamine liposolubile în dietă, în special vitamina A, D și Activator X a lui WAP (asta este vitamina K, din câte am înțeles, se găsește în untul ăla galben și frumos al vacilor ce pasc iarbă proaspătă… Well, noi ne vom mulțumi cu cel din untul Anchor – chiar asta e marca de unt recomandată de Nigel ca fiind okey…ish, sper că nu au sponsorizat cartea :)) );
– sporim mineralele din dietă, în speță calciul si fosorul;
balansăm nivelul de zahar din sange cu mese scazute în zaharuri și cu un nivel corespunzator de proteine pe parcursul zilei;
-evităm alimentele toxice si nenaturale, denaturate și cum mai vreți să le ziceți, procesate adică;
-evitam cerealele integrale.

Dacă nu se dorește suplimentarea cu ulei de ficat de cod fermentat (toată lumea îl recomandă pe cel de la greenpasture.com, care este singurul fermentat natural și fără adaosuri de vitamine sintetice – noi doar ce l-am primit azi, deci va trebui să îl testăm o perioadă pentru a vă spune cât de bun ne este nouă, o să revin pe temă pentru că ai mei copiii n-au luat niciodată suplimente, am încercat cu Ana vitamine când încercam orice de disperare… degeaba), atunci trebuie insistat cu alimente bogate în vitamina A și D, gen ficat și respectiv galbenuș de ou, pește gras, icre și supa de oase sunt iarăși de nelipsit din dieta de remineralizare a dinților, untul, etc.

Pe partea de CLO și butter oil (este suplimentul royal blend de la green pasture) recomandările în funcție de greutate sunt astea.

Estimated daily dosages of the butter and fermented cod liver oil mixture:
25 pounds: ¼ teaspoon per day
35 pounds: 1/3 teaspoon per day
45 pounds: ½ teaspoon per day
55 pounds: 2/3 teaspoon per day.

Alimente excelente pentru remineralizarea dinților:

-supa de oase si orice mancare gătită cu supă de oase;
-carne de vită/miel gătită ușor;
-lapte integral (full fat) crud, smântână, brânză. Brânza este bogată în calciu și fosfor;
-ouă fierte moi sau gălbenuș crud în smoothie;
-pește (gătit sau crud – vă recomand să dați pește crud, icre crude copiilor numai dacă sursa e de încredere, altfel sunt destul de periculoase);
-scoici și oysters;
-seu provenind de la alimente hrănite cu iarbă sau de țară, grăsime de rață, untură de casă;

Alimente de echilibru (balancing foods):

-alimente fermentate ca varză murată, iaurt, murături murate la soare, pentru a balansa, echilibra digestia;
-legume gătite în unt ca de exemplu dovlecei, kale. Nu vă sfiiți să adăugați smântână grasă, de calitate;
-alge marine – sunt bogate în minerale.
-sucuri de legume (dacă știți care sunt acelea ce nu conțin antinutrienți).

Alimente ce ar trebui evitate:

-toate alimentele care vin la pachet (packaged foods) și alimentele procesate pentru copii/bebeluși; pregătiți mâncarea copilului în casă;
-evitați laptele praf. Evident, alăptați cât mai mult posibil.
-cerealele integrale, oatmeal, cerealele acelea pentru mic dejun (o porcărie, if you ask me… să nu credeți că Ana n-a pus gura pe ele, nu… nici noi n-am fost sfinți și Ana mânca multe din alea pentru copii, o altă mare porcărie), de altfel cerealele toate ar trebui evitate, au conținut mare de antinutrienți;
-îndulcitori rafinați ce conțin fructoză;
-medicamente de orice fel.

Alimente ce ar trebui limitate sau la care ar trebui avută grijă:

-copiii cu carii severe ar trebui să limiteze foarte mult consumul de alimente dulci la cel puțin o masă pe zi sau să le sisteze o perioadă; neapărat alimentul dulce să fie din sursă naturală (fructele de ex). Cand dinți lor se însănătoșesc, pot mânca și mai multe mese de fructe pe zi, trebuie însă urmărit cum influențează asta sănătatea dinților.
-cartofi;
-fasolifere;
-legume – deși sunt alimente de echilibru, nu forțați niciodată copilul să mănânce legume. Pur și simplu pot avea anumiți nutrieți pe care organismul lor să nu ii poată digera/folosi.

Reamintesc că toată știința asta vine din cartea lui Nagel, Ramiel (2010-11-01). Cure Tooth Decay: Heal And Prevent Cavities With Nutrition – Limit And Avoid Dental Surgery and Fluoride, pe care v-o recomand cu căldură.

Cu drag,
Mama lu’ Ana și a lu’ Alex

LE: am observat târziu că mi-a autocorectat telefonul denumirea untului, era Anchor, am corectat azi.
Îmi pare rău dacă v-am indus în eroare cu Auchan.

8 gânduri despre “Dieta de remineralizare a dinților copiilor

  1. Excelent post,Nela,multumim mult! Mi-am luat si eu cartea lui Nigel,de-abia astept sa o citesc.Personal,iti sunt recunoscatoare pt toate posturile pe tema asta de pana acum(nu ca pe celelalte nu le-as citi regulat si cu mare placere).Pup cu drag:-*

  2. Buna, am inceput si eu sa citesc „cure tooth decay”, si vreau sa prepar butter oil acasa… imi poti spune, te rog, de unde cumperi untul Anchor?

    Multzam anticipat!

      1. Wow, Hong kong🙂 mersi pentru hint, voi rascoli stand-ul de la Carrefour. Speaking of butter oil/ghee, ce parere ai de „Oil pulling”?
        Have fun in hong kong:)
        Cu drag,
        Andra

  3. Buna ziua! Spuneti-mi va rog,cine mai are timp si mai intra pe acest blog,unde pot gasi unt Anchor de la vaci hranite cu iarba,sau alt produs asemanator de incredere, in supermarketurile de la noi.Ce a-ti incercat sau cine poate recomanda un unt de calitate/gras provenit de la vaci hranite cu iarba? Multumesc anticipat!

    1. Bună ziua, căutați unt din lapte nepasteurizat. Înainte vreme se găsea cașcaval din lapte crud, însă la ultima vizită în România nu am mai văzut.
      Sper să ajute. Scuze pentru răspunsul așa târziu, abia acum l-am văzut.

  4. Multumesc din suflet pentru toate aceste sfaturi. Sofiei i-au aparut niste pete mici albe pe dintisori(desi are doar 1 an si 5 luni) asa ca voi incerca sa pun in practica cat mai multe cele expuse mai sus. Eu faceam ciorbica de oase sau ficatel uneori, bazandu-ma mai mult pe supa de legume (cu/fara iaurt). Speram sa avem dintisori cat mai sanatosi cat de curand😊

Lasă un răspuns

