Am folosit așa:

– o cutie de smântână de calitate, cu grăsime 40% sau mai mult (eu am găsit creme fraiche de calitate, din lapte pasteurizat, adus tocmai de la mama lui, din Franța; pe voi vă încurajez să folosiți smântână proaspătă, grasă, dintr-o sursă sigură, din lapte crud);
– 5 gălbenușuri;
– un pumn de stafide (sau mai multe, după gust) sau miere (iarăși după gust). Eu am folosit stafide pentru că Ana a topit prima cutie de înghețată făcută cu un strop de miere. Cum la noi mierea a devenit un eveniment, un desert ocazional, decât un consum regulat, am înlocuit-o cu stafide. Puteți iarăși pune o banană sau orice fruct dulce în mod natural.

Se dau toate printr-un mixer din ăla cu pahar (sau de care aveți, nu mă pricep la gadgeturi din astea sofisticate, anything will do). Se congelează și din când în când se mai mestecă cu o linguriță, să nu se facă ace din alea de gheață.

O minunăție care poate fi chiar o masă în sine pentru micuți.
Da, or să vină experții să zică: cum, înghețată?! Masă în sine?! Nu e sănătos, cu atâta colesterol din grăsimea aia din smântână!?! :))

Variațiuni pe aceeași temă: pudră de roșcove, afine sau orice alte fructe mici, de pădure.
Pentru un aport nutritiv și mai mare eu am pus prima dată și un gâl gâl de ulei de cocos. Hmmm, deliciu!
Baza e aceeași: smântâna grasă și gălbenușurile. Altfel, combinații cât cuprinde, limita e cerul!

Singura problemă e că Ana numai din asta vrea să mănânce toată ziua.
Completează cu parmezan, brînză moale (am găsit camembert din lapte crud, o ne-bu-ni-eeee) icre și rață de pe os (a văzut la Alex, of course).

Editez să spun că miercuri începe Ana grădinița, cum îmi aduceam și eu aminte, nu luni, cum m-a innebunit de creierii capului (copyright Maria, mama Degețicăi) ta-su!😀

2 gânduri despre “Înghețată de vară

Lasă un răspuns

