Postul este, de fapt, despre diversificarea lui Alex. Să le am notate, am tendința să uit ce alimente am mai gustat. Am mai zis, revăd de multe ori postul inițial, cel în care îmi făcusem un plan de bătaie în ceea ce privește diversificarea lui. Ăsta este POSTUL. Bineînțeles că nu m-am ținut de el exact ca acolo.

Alimente noi ce le-am mai încercat au fost:

  • banană;
  • ciuperci;
  • dovleac;
  • creme fraiche;
  • iaurt (nu am fost convinsă de iaurt, i-am dat doar de două ori, prefer creme fraiche cu 40% grăsime);
  • cashew nuts (i le-am mestecat eu, nu vă oripilați, da? :D). Ultimele doar o singură dată și nu ne-am odihnit toată nopatea de bășini! De vis! No more cashew nuts for us! Mici măcar nu erau muiate, i-am dat că m is-a părut că „i se lasă” (știu, știu, e o prostie asta, dar na, cad și eu în capcană din când în când) când o serveam pe Ana, direct din pungă, la magazin, și m-a luat valul. Și mi-am adus aminte de acidul pitic (acidul fitic :D) și am oftat în barbă.

A mâncat mai puține ouă și supă de oase mai deloc în luna asta, a 8-a. Pentru că nici Ana nu mai prestează supă de oase, nu știu de ce. Este o etapă, probabil. As result, n-a prestat nici Alex.

Ce au prestat amândoi, cot la cot, în cantitate destul de mare, a fost creme fraiche (care nu are altceva decât asta, smântână), dovleac și banană (numai Alex, Ana nu servește fructe).
În rest, mai câte o aripioară de pui bio, mai câte un ficat (am făcut zilele trecute ficat de porc la grătar… vai de mine și de mine: to die for!), morcov murat, din astea.

L-am cântărit și are aceeași greutate ca la 7 luni. Și aceeasi lungime. Le am pe undeva notate. Parcă 73cm și 8.3kg. Nu sunt sigură, dar cam pe-acolo. N-a luat deloc în greutate petru că luna asta a început să meargă de-a bușilea bine și repede, face mult mai multă mișcare decât înainte.

Neapărat să încercați dovleac prăjit în unt clarificat (ghee).
Eu fac ghee singură: pun un pachet de unt nesărat într-o tigaie mică, la foc mic, și îl las să fiarbă până când milk solids (depunerile de lapte) se ridică la suprafață (le iau cu lingura) și mai apoi se lasă ușor pe fundul tigăii. Dacă aveți cuptor, și mai bine, e mai ușor, nu cred că trebuie să le luați cu lingura, ci doar să strecurați produsul la sfârșit printr-o strecurătoare cu sita deasă.
Dovleacul îl tăiați ca pe cartofii prăjiți, un pic mai mare, fără coajă. Îl prăjiți pur și simplu în unt până se înmoaie. Eu mai pun unt crud și fac o pastă delicioasă. Totul din furculiță. Manâncă amândoi copiii mei de n-am văzut așa ceva!

Apoi mai încercați și banană cu unt. Luați o banană coaptă bine (cu puncte negre pe coajă) și o rumeniți ușor într-o cantitate generoasă de ghee până se înmoaie bine (deși e destul de moale. fiind foarte coaptă). Pentru un touch cremos și un aport nutritiv pe măsură, eu am pus două gălbenușuri crude, înainte de a se răci banana. După ce am luat-o de pe foc, bineînțeles. Una dintre cele mai bune creme ce le-am mâncat vreodată, vă zic!

Vă sărut!

9 gânduri despre “Alte alimente bebelușești

  1. Caju il poti considera inmuiat pentru ca foarte greu se gaseste crud real. La noi „crud” inseamna doar ca nu e prajit si sarat. Dar el se opareste pentru a fi decojit de fapt. Si prin oparire eu stiu ca dispare fiticul.

    Si eu am dilema lapte prins vs. smantana, parca as vrea de amandoua, sa aiba si probiotice din laptele crud prins. Insa el alege smantana :)).

    Oare wordpress-ul nu imi arata in reader postarea intreaga? Sau asa sunt setarile? Of, si am uitat ca la wordpress trebuie sa intru in mail sa dau accept ca sa imi trimita notificari pe mail, nu e suficient sa spun aici ca vreau. Na, ce nu fac eu pentru tine :)).

    1. Da? Eu nu știam asta de caju. Nu că-s eu expertă sau ceva de genul.
      Cu acidul fitic: citisem la iubirea mea Chriss Kreser😀 ca mai mult prin fermentare decat prin fierbere se distruge. Nu mai stiu sigur dacă la el sau la Ramiel.

      Da, știu, și pe mine mă enerva înainte asta cu abonarea la comentarii prin confirmarea subscrierii. I am one of them now… :))

      Multumesc ca ne citești cu același drag. :*
      Linkul de pe blog l-ai modificat? Ca de la tine imi vin multi cititori :))
      Te pup!

  2. Inteleg ca spuma de pe ghee nu trebuie indepartata caci contine apa care se evapora prin fierbere si poti arunca si parte din ghee prin procedura asta. Oare daca il pui la cuptor trebuie musai strecurat, nu se decanteaza singur?

    uf nici mie nu-mi place ca tb sa confirm abonarea la comentarii prin email🙂

    1. Spuma aia e chiar puțină, eu o mananc acolo, deasupra oalei. Nimic nu se pierde :))
      Oricum, si dacă se decanteaza, tot pierzi un pic din unt pentru ca nu poti pune si aia ultima picatura, aia cu impuritatile. Zic.
      Mie imi place procesul, recunosc. Dacă as avea cuptor probabil ca n-as lua spuma aia.

      Of, nu stiu ce sa fac cu confirmarea asta a abonarii, se pare ca e standard la wordpress.

Lasă un răspuns

