Toata saptamana am fost ocupata sa ascult prezentarile celor de la Village Green Network, Healthy Life Summit. Asta printre picaturi, am ambii copii bolnavi: febra multa, muci&all, you know the drill. Fun, fun, fun!

Mi-am luat notite, sa nu uit ce chestii faine am invatat de la oamenii astia. 
Le impart bucuroasa. 

So, primul din serie (sper eu sa mai scriu despre asta in viitor) pe care vreau sa il impart cu voi este o lista a super alimentelor si o lista a alimentelor de evitat facuta de Kelly

Top 10 superalimente:

  1. carne de animale crescute afara, pe iarba
  2. lapte crud
  3. grasimi animale: unt, untura de porc, seu
  4. ulei de cocos
  5. cod liver oil (ulei de ficat de cod, e diferit de uleiul de peste, cel mai bun este cel de la greenpasture; tocmai am mai pus o comanda si nici nu-mi vine sa ma gandesc cat platim pe transport… dar merita si ai mei copii il iau cu placere)
  6. produsele netratate cu pesticide (ceea ce americanii numesc „dirty dozen” si „clean fifteen”, adica 12 produse pe care ar trebui sa le avem organice din cauza multor pesticide cu care sunt tratate, iar astea ar cam fi merele, telina, capsunile, persicile, spanacul, nectarinele, strugurii, ardeii grasi, cartofii, afinele, salata, kale si 15 produse cat de cat ok de cumparat si neorganice: ceapa, porumbul, ananas, avocado, asparagus, mazarea, mango, vinetele, pepenele galben, kiwi, varza, pepenele rosu, cartofi dulci, grefe, ciuperci, banane, brocoli
  7. produsele fermentate
  8. supa de oase 
  9. painea facuta cu maia (not for me, as imbatrani sa fac asta, noua nu ne place painea, dar Maria este experta). 
  10. produsele locale.

Si eu as mai adauga fructele de mare si pestele, pe care noi le consumam cu placere cel putin o data pe saptamana. Ah, si ouale, smantana grasa.

Ia ca scot painea cu maia din top si-mi fac un top al meu😀. 

So daca ar fi sa imi fac un top 5 al preferintelor noastre in materie de superfood, astea ar fi:

  1.  grasimile animale sanatoase: untura, untul. eu gatesc numai cu untura, rar cu unt sau ulei de masline (in general pentru seafood); deci eu nu stiu cum as gati fara untura, pe care mi-o fac singurica, cu slanina cumparata de la piata. 
  2. ou, smantana grasa, parmezan (sau branzeturile tari, in general, eu si numai eu mananc blue chese like there is no tomorrow :D) – practic mic dejunul nostru de zi cu zi, rar alternam cu un banana shake pentru Alex (banana, galbenus crud, un pic de lapte si ulei de cocos);
  3. seafood (proni, scoici, midii, stridii) si peste sub orice forma (crud, gatit, you name it), icre;
  4. supa (copiii, eu mai fur pe ici, pe colo, ce ramane de la ei, e pretioasa);
  5. carnea (nu in ultimul rand) si organele.

Lasă un răspuns

