Am scris despre subiectul asta rauri, rauri… Fac o paranteza (ca eu numai cu paranteze stiu sa incep o „scriitura”… :)) ) sa zic ca intre timp m-a lovit paranoia si am facut trei sferturi din blog, cam asa, private. Don’t ask! Asa ma mai apuca pe mine cate un porumbel paranoia, din cand in cand! 

So, subiectul gradinita revine in actualitate pentru ca Ana a reluat de azi gradinita. 
Surprinzator de bine, I might say. Daca anul trecut am retras-o in octombrie, dupa o saptamana de agonie (am scris AICI despre asta) si apoi am mai retras-o inca o data in aprilie (dupa o alta tentativa de reluare a cursurilor, care, la fel, a fost esuata, de ma intrebam daca va fi ever pregatita sa se desparta de mine si lumea ma intreba binevoitoare ce-o sa fac daca plange si la 4 ani… ei bine se pare ca am tras lozul castigator. Pana acum. No tears, no excessive joy, nada. Doamne ajuta! Sa ne bucuram, zic!
Am un feeling ca va fi bine si de acum incolo. O simt pregatita, e… altfel decat in celelalte dati. 

Ce cred eu ca a ajutat:

-faptul ca a inceput gradinita mai tarziu decat ceilalti copii, nu a mai asistat la plansetele de acomodare ale copiilor mai micuti. A fost o intamplare fericita, nu ceva planificat, desi ii multumesc lui Dumnezeu ca s-a intamplat asa. Am uitat ca incepe gradinita si am bookuit biletele de avion in Romania pana undeva in septembrie, adica dupa vreo 3 saptamani de la inceperea scolii (gradinita ei a inceput pe 22 august);

-faptul ca le are alaturi pe prietenele si vecinele ei de complex, M. si F., care frecventeaza aceeasi gradinita, cu ea in grupa chiar. Aceleasi fetite cu care s-a dus la dansuri toata vara. A., alta prietena buna, cea ma  buna :)), nu e la aceeasi gradinita si i-am spus inca din vara, de cand vorbim despre mersul la gradinita, ca nu va veni impreuna cu ele, dar ca se vor juca dupa scoala ca si inainte. Ca un plus, F. vine cu ea in autobuzul galben, dimineata. M. vine separat, i-am zis si asta de nu stiu cate ori, ca se vor intalni acolo. 

-faptul ca stie mult mai multa engleza ca anul trecut (nici nu era greu😀, anul trecut nu stia deloc, si aici stiu ca am gresit enorm, trebuia sa o fi pregatit cumva, sa incepem sa vorbim dinainte cu ea). In acelasi timp, se exprima mult mai bine folosindu-se de cuvinte. Si cel mai importat: intelege tot ceea ce i se spune in englezeste. Anul trecut trebuie sa fi fost cumplit pentru ea, draga de ea, sa nu inteleaga nimic din ce faceau acolo.😦

-faptul ca a facut orele de balet, unde de vreo cateva saptamani statea singura, fara mine, inauntru cele 45 de minute, asta dupa ce saptamani bune am mers in sala cu ea. Eram singurul parinte care facea asta. 

-atitudinea mea vizavi de subiectul gradinita s-a schimbat. Daca anul trecut plangeam pe la colturi de emotie si/sau suparare, anul asta am fost mai relaxata. Poate pentru ca simt ca e mai pregatita, ca ma tot intreaba de gradinita si yellow bus de cand am plecat in Romania, nu stiu. Cert e ca simt ca e pregatita si nu e wishful thinking. 

Azi e Sfanta Ana. 
La multi ani, copila mea! 
Esti o comoara de fetita. 

5 gânduri despre “Gradinita reloaded

Lasă un răspuns

