Dupa o postare cu Angelina, absolut firesc si natural mi se pare sa urmeze o postare cu… mustar dijon home made si usturoi pus la macerat in miere. :))

So, repede pana nu vine Ana de la gradinita (care, apropo, merge nesperat de bine, doamne ajuta, atat de relaxata n-am fost de multa vreme!).
Zilele astea am prestat diverse chestiuni… gospodaresi. In afara de maretul tort dragon pe care l-am facut de ziua Anei (tot zic ca pun reteta si nu ma urnesc… one of these days, I hope).

Daca vreti un mustar sanatos si cu probiotice, adica unul fermentat, home made, iaca reteta unuia super, mega simplu.

Aveti nevoie de:
– doua pachete de boabe de mustar (nu ma intrebati gramaje, sunt din acelea standard, micute, eu am de acasa, din Romania, nu sti de ce aici se gaseste cu greu, asa ca imi fac provizii cand merg acasa);

-zeama de varza (da, da, ati citit bine, zeama de varza; sper ca aveti, la noi in casa nu e o problema, eu am tot timpul varza murata in frigider, fac o data la 4 zile, cam asa. Am ceea ce se poate numi virtually limitless stock, pentru ca atunci cand nu mai am varza murata in borcan (eu am unul de doi litri, de sticla) sau mai am putina completez cu varza cruda, proaspata, tocata marunt, eventual verific daca ii mai trebuie sare si las iarasi borcanul la fermentat pe pultul din bucatarie pana a doua sau a treia zi, cand vad deja ca fermenteaza, apoi hop cu el in frigider);

-miere, sare, piper, otet de mere si miere dupa gust.
Astea ultimele sunt facultative, eu le-am pus pentru un plus de aroma. Am pus cam multa miere (un gal gal sanatos, cum fac eu de obicei toate chestiile, dupa ochi, si a trebuit sa pun mai mult otet de mere si miere ca era gretos de dulce)

How to:
Boabele de mustar (:D prietenii stiu de ce…) le-am lasat o noapte la inmuiat in zeama de varza, intr-un borcanel. Sa fie unul mai maricel, pentru ca boabele se umfla (isi dubleaza practic volumul). Zeama de varza puneti cat sa le acopere, si chiar un pic mai multa, cam un deget, doua in plus.
Dimineata am mixat boabele de piper cu un mixer din acela cu picior, adaugand zeama de varza pana la consistenta dorita (eu nu l-am facut prea cremos, mi-a fost frica sa nu lase zeama prea multa). Se adauga mierea si condimentele (puteti pune absolut orice condiment va coafeaza, eu am pus pentru un plus de culoare boia de ardei dulce) si asta e tot.

Mie mi-au iesit doua borcane de 300 ml (am facut din 4 pliculete de boabe de mustar, nu am stiut ca se umfla atat de mult, asa ca am mustar sa-mi tot ajunga pan-la anul!😀 ). Unul l-am pus in frigider, celalalt l-am lasat la temperatura camerei. Cel de afara bineinteles ca a inceput sa fermenteze mai repede (si nu mai e asa de dulce, e char acrisor), cel din frigider si-a pastrat dulceata mierii, fermentarea fiind mai lenta.

Despre usturoiul pus la macerat in miere va zic data viitoare, ca gata, vine Ana.

Enjoy!

PS: mustarul iese destul de iute, funny thing e ca, in procesul gustarii, pana am stabilit ce si cum il vreau de acrisor sau dulce, mi-a amortit limba. Pana a doua zi am avut senzatia de arsura la limba! So be careful!😀

4 gânduri despre “Mustar de casa cu zeama de varza

Lasă un răspuns

