Repede, repede, chestiutele ce le-am facut zilele astea, si care musai sa le notez undeva, sa nu le uit.

1. Demachiant de ten si ochi: doua parti de apa si una de ulei de masline. Se agita bine inainte de folosire.

2. Crema de ochi: ulei de cocos 3 parti, o parte vitamina E si ulei esential de lavanda (optional). Eu o folosesc si pentru restul fetei. Nu o folosesc de prea mult timp, revin cu amanunte. Momentan imi place de mor ca e discret parfumata (am pus doar 4 picaturi de ulei esential pentru o lingura, doua de crema) si ca e rece (o tin la frigider, la mine uleiul de cocos e lichid mai tot timplu), am o senzatie de prospetime dupa ce o aplic.
Toate ingredientele le am de pe iherb. Daca vrea cineva detalii referitoare la ce exact am folosit, please ask.

3. Sirop de raceala si tuse: o capatana de usturoi, curatata, peste care se adauga miere sa acopere grauntii (eu am pus un pic mai multa pentru ca mai facusem un batch si mi s-a terminat mierea prea repede), optional thyme (cimbrisor) proaspat sau uscat. Eu am avut proaspat, am pus cam 10 crengute, asa, ochiometric,  Se lasa la macerat intr-un loc cald, dar ferit de razele soarelui. Dupa o sapatamana va puteti dolosi de sirop ca atare. Grauntii cam peste o luna, asa, pot fi mancati cand apar primele semne ale racelii. Sau preventiv.

Eu inca le am la caldura borcanasele, vreau sa fermenteze usturoiul bine. Le am cam de vreo saptamana la macerat, am putut folosi mierea dupa doua zile, cand se vedea ca usturoiul fermenteaza deja (o sa faca bule mici, mici). Nu va speriati daca fermenteaza mai greu, depinde mult de temperatura. Ma gandesc ca daca sunteti in Romania si va apucati sa il faceti acum, va fermenta destul de greu daca temeperaturile sunt scazute (apropo, am vazut ca in Brasov ningea azi… brrr, cred ca as muri sa am iarna din octombrie). Probabil ca o sa il pun la frigider cand consider ca e infuzata mierea bine cu usturoi, gustul de usturoi fiind destul de pregnant atunci. In frigider tine luni bune.
Truc: daca doriti sa fermenteze mai repede, se toaca usturoiul in bucati mai maricele.

Pate fi folosit preventiv pentru raceli si gripe (o lingurita de trei ori pe zi sau dupa cum e nevoie, eu le dau cate o lingurita dimineata, incerc sa tin sub control zaharurile din alimentatia lor), afectiuni ale aparatului respirator. Sa nu mai zic ca e plin de enzimute, fiind un aliment fermenat.

Asparagus (din acela mic, baby asparagus) fermentat. Eu l-am pus la fermentat in zeama de varza. Daca nu aveti, in saramura (o lingura, doua de sare la un litru de apa). Se lasa la loc cald cam doua zile. Eu il pun apoi in frigider, vreau sa stopez fermentarea.
Nu stiu care e explicatia, insa Alex mananca super bine asparagusul murat, asa, ca atare. Ana mananca mai mult asa, de competitie. Am descoperit intamplator reteta (de obicei toate legumele mele care isi pierd prospetimea in frigider le murez sau le fac pasta fermentata pe care o folosesc la gatit), cand am pus la murat resturiel unei caserole de asparagus, mi-a parut rau sa o arunc si incepuse sa se cam paleasca asparagusul.

Am mai facut varza murata cu curry, dar nu m-a dat pe spate. Sorry, indian guys!😀 Poate pentru ca am pus curry-ul peste varza deja murata, Ii mai dau o sansa data viitoare, pun curry-ul de la inceput, inainte de a femrenta varza.

No enjoy and stay warm!🙂

2 gânduri despre “DIY

  1. Buna! Ff instructive si utile articolele tale! Am o nelamurire: ce inseamna exact pasta de legume fermentate? Si in ce mod o folosesti la gatit? Multumesc tare mult. Monica

    1. Aici e reteta mamei de pasta de legume. https://ganduripentruana.wordpress.com/2012/11/29/pasta-de-legume-pentru-gatit/ dar poti da ce lugume doresti prin masina, pui sare (cam o lingura de sare grunjoasa, mare, la un borcan de 400gr de legume tocate). Le lasi o zi, doua la caldura sa inceapa procesul fermentarii apoi le bagi in frigider (fermentarea continua si la rece, dar mai lent). Le folosesc pentru gatit. Ca si cum as avea un cub de legume, de ex.🙂

Lasă un răspuns

