Voi aveti povesti cu acase? Ma intreaba Andreea. Andreea Esca that is…
Sigur ca am. Multe.

Sunt acasa. Prima dintre acase. Acasa! Acasa unde am crescut, acasa unde mi-am trait copilaria si adolescenta si prima tinerete. Acasa, da! In apartamentul frumos si cochet si plin de amintiri din Turnu Severin. Este alb. Casa mamei mele, casa parintilor mei este zugravita in alb. Toata. Nu o sa intalnesc ever ceva mai alb si mai curat si mai frumos decat acest apartament. Daca vrei sa intelegi ce spun, trebuie sa il vezi. Mama are o pasiune pentru alb. De cand o stiu. Noi eram singurii copii imbracati in alb sau culori deschise din tot cartierul cand eram mici. Bine, asta era relativ. Nu faceam doi pasi, nici nu ieseam bine din scara blocului si bufff, spulberam pasiunea inocenta a mamei. Praf pe maini ce il transferam sarguincios pe hainele albe in care ne imbraca mama.
Avea mama un fix cu albul (imi vine in minte Kate, de care mi-e dor… living with white… si zambesc). Mi l-a dat si mie. Imi place albul hainelor vara si pielea pantofilor… sa respire piciorul. Am multe fixuri de la mama. Le pretuiesc pe fiecare.

Mama e designerul perfect. Cu gust desavarsit.
Albul apartamentului este un alb cochet, un alb stilat, cu mult bun gust. Nu e albul ala de spital, desi e alb alb. Nu alb crem, nu alb murdar. E alb alb. E un alb care mi se intipareste pe retina. Un alb linistit, desi luminos, placut ochiului. Un alb la care vrei sa te uiti iar si iar si iar. De fapt nici nu te uiti, te umple fara sa vrei de cand intri in apartament.
Si mirosul, mirosul acela de mobila grea, neagra. Mama imi zice ca e miros inchis. „Ce bine miroase..” gandesc eu, tragand aer adanc in piept. Pentru mine miroase a acasa.

Mai am multe „acasa”. Garsoniera mica din Timiosara, apartamentul cu trei camere, tot din Timisoara, apartamentul deasupra marii, din Gold Coast, apartamentul din Aquamarine Garnden, apartamentul din Palatial Coast. Toate sunt acasa.
Sunt un om norocos.

Lasă un răspuns

