Sau ce-am mai meșterit după ce-au adormit copiii.
Am mai încercat să fac lumânări parfumate înainte, mi-a luat o veșnicie în baie cu abur. De data asta mi-a venit ideea măreață să le bag la cuptor 😆.
Mai întâi la 100C (mi-a fost frică sa nu ia foc, am căutat pe net – eu îmi cresc copiii și nu numai cu Googleul – temperatura la care se aprinde ceara și n-am găsit, așa că nu m-am mișcat de lângă cuptor de frică să nu dau foc la casă 😂).

image

Între timp am pregătit borcanele (am multe mai mici de muștar) și am făcut ața de lumânări (candle wick). De data asta am găsit din bumbac. Le-am pus în ceară topită, le-am întins și le-am lăsat să se usuce.

image

Inițial am pus ceara topită cu lingura  (să nu fie prea mizăros, cum zicea mamaie). Începuse să-mi crească barba. Mi-am luat inima în dinți  (după ce mi-am deschis o bere 😆) și am turnat direct cu vasul în care topeam ceara.
Rezultatul a fost mirific

image

Partea bună e că ceara se ia repede, am lăsat -o să se răcească și am desprins-o cu un cuțit.

Am turnat ceara pe măsură ce se topea. Am avut două lumânări măricele, mi-a luat cam două ore operațiunea. Uleiurile esențiale le-am pus înainte de a fixa fitilul, ața.

image

image

Frosting ăla, efectul de gheață l-am făcut așa: am pictat cu pensula pe borcane aracet îndoit cu apă  ( sau mod podge dacă aveți) iar apoi le-am dat prin sare de magneziu (cred că merge orice sare, cea de magneziu lucește mai fain).
Arată bine, miros frumos și ard fără fum mult (mi-era teamă că nu ard).

image

image

Poate fac una, două, cadou. Mă mai gândesc.

2 gânduri despre “Lumânări la cuptor

Lasă un răspuns

