Numai de ăsta nu făcusem! Dar pentru că o tură de săpun nu mi-a ieșit tocmai cum am vrut, pentru că a fost ieftin  (am folosit canola oil) și nu vreau să se strice (nu-mi place nici cum miroase), am început să fac detergent de rufe.

Mai întâi am făcut sodă de spălat  (washing soda). Super simplu: am copt în cuptor  (duh! 😆) bicarbonat de sodiu, la 200C, într -o tavă, 30 min. Vreo două căni. Este pe net explicația  (nu-s o mare chimistă, dacă vreți dați un google search). Ceva de genul se evaporă o moleculă de apă prin coacere et voila, sodă de rufe. V-am zis că nu-s chimistă.

Am dat prin răzătoarea mică doi codri de săpun  (așa tai eu săpunul, cât capul mârtanului, cum zice maică-mea 😁). Vreo 7oz (cam două căni de săpun dat prin răzătoare). Știu pentru că le-am pus pe cântarul minune care-mi cântărește și-n g și-n oz. Le-am dat prin blender împreună apoi. Spre surprinderea mea, s-a format un amestec ca și cel de detergent. Poate un pic mai umed. Am mai pus ochiometric sare de magneziu (cred că o jumătate de cană ) și câteva picături de ulei esențial de lămâie  (nu era necesar). Le-am pus pe toate într -un recipient cu capac, le-am dat un shake zdravăn și asta a fost tot. Spală bine, mirosul rufelor este de rufe spalate cu săpun de casă.

Data viitoare îmi fac și balsam de rufe  (două părți sare de mare sau sare de magneziu, o parte bicarbonat de sodiu și câteva picături de ulei esențial de lămâie).

image

image

Eu pun detergentul direct în mașină, nu în compartimentul de detergent  (m-a învățat un chinez bătrân, pentru a prelungi durata de viață a mașinii de spălat… bine, fie, și de lene: mă enerva cumplit faptul că trebuia să verific dacă mașina a luat tot detergentul din compartimentul ăla 😆).
Cam 4 linguri de detergent home made la o mașină. Mi-a fost teamă că am pus prea puțin, dar rufele au ieșit foarte curate.

Asta e tot.
Mă întreb ce-o să fac next? Canapeaua, oare? 😂

Lasă un răspuns

